توربین پوش باتن دو سوراخ فیروزدنتال

شناسه محصول: I10055

معرفی اجمالی محصول

• دارای بلبرینگ سرامیکی باردن انگلیس
• سرعت 360 هزار دور در دقیقه

ناموجود

13 People watching this product now!

معرفی محصول

توربین پوش باتن دو سوراخ فیروزدنتال

توربین پوش باتن دو سوراخ فیروزدنتال :

ابزار توربین دندانپزشکی یک ابزار چرخنده با سرعت بالا است که با استفاده از هوای فشرده شده از طریق شیلنگ یونیت دندانپزشکی و توسط کوپلینگ به حرکت در می‌آید . انواع مختلفی از این هندپیس‌ ها برای مصارف دندانپزشکی تولید و به بازار عرضه می‌شوند و هر یک خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند . توربین ها جهت برداشتن نسج دندان و پوسیدگی در حداقل زمان به کار می روند . مکانیسم کار توربین براساس حرکت و عبور هوا و درنتیجه به چرخش درآمدن کارتریج است .

از آنجا که توربین ها ابزارآلاتی گران قیمت و بسیار حساس می باشند ،  لذا این موارد را بایستی به دقت مورد توجه قرار داد :

هر توربین ، فشاری متناسب با آنچه کارخانه سازنده توصیه نموده ، باید داشته باشد ؛ کمتر یا بیشتر از آن زیان آور است. معمولا سر توربین فشاری بین ۲/۲-۲ بار و سر توربین های با سرعت بیشتر ۲/۳-۷/۲ بار را نیاز دارد که سرعت توربین های نوع اول بین ۳۵۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دور در دقیقه و در نوع دوم تا ۶۰۰۰۰۰ RPm متغیر می باشد . در انتهای هر سر توربین ۲ یا ۳ یا ۴ سوراخ (لوله) دیده می شود که همیشه کوچکترین لوله مخصوص آب و روبروی آن لوله هوای ورودی (air-drive ) می باشد که از همین لوله باید روغن کاری یا اسپری نمود .

 

پوش باتن :

توربین پوش باتن به دلیل راحتی در استفاده بسیار مورد توجه دندان پزشکان است و امروزه بیشتر از این نوع توربین دندان ، جهت کار در مطب و کلینیک مورد استفاده قرار می‌گیرد . کارتریج‌ های توربین دندانپزشکی که در دنتاطب ارائه شده است دارای کیفیت بالایی می‌باشد که در سرعت بالا بدون هیچ مشکلی کار می‌کند و همچنین خرید توربین پوش باتن به دندانپزشک این امکان را می‌دهد تا به آسانی ، فرز دستگاه را تعویض کند.

علل خرابی زود رس:

  • فشار نامناسب
  • استفاده از فرز کهنه و زنگ زده و فرسوده
  • ضربه
  • عدم روغنکاری به موقع
  • غوطه ور نمودن درموارد ضد عفونی
  • قرار گرفتن در اتوکلاو بدون پوشش

نکته مهم : دقت شود روی هندپیس و توربین علامت(اتوکلاو ایبل) وجود داشته باشد .یعنی قابل اتوکلاو میباشد.

– درصورتیکه اسپری Deconex موجود نباشد به کمک یک تکه گاز آغشته به مواد ضد عفونی بطریقه مالشی عمل ضد عفونی انجام گردد.
– قبل و بعد از اتوکلاو روغنکاری شود .
– بعد از پایان کار فرز را حتما” خارج نمائید .
– زمانی که آب سرتوربین قطع شد برای باز کردن سوراخ آب سرتوربین از ابزار آلاتی چون سوند یا سایر ابزار آلات نوک تیز استفاده ننمائید چون سوراخ خروجی آب تغییر زاویه پیدا نموده و آب مستقیما” به سر فرز نخواهد پاشید.
– از سوزن های مخصوص همان سرتوربین استفاده شود .

 

اصول نگهداری توربین :

  •  تنظیم فشار هوای یونیت برروی ۲/۳ بار :

فشار هوای بالاتر باعث شکستن بلبرینگ ها ، آسیب دیدن شفت و پروانه توربین (کارتریج توربین) در مدت زمان کوتاهی می گردد . توصیه می شود رگولاتور هوای یونیت به صورت دوره ایی سرویس شوند تا روشن و یا خاموش شدن کمپرسور برروی فشار هوای خروجی از یونیت تاثیری نداشته باشد.

  •  روغن کاری:

روغن کاری توربین پوش باتن قبل و بعد از اتوکلاو انجام شود، زیرا فیبر بلبرینگ های به کار رفته در توربین ، در اثر گرمای ناشی از فرآیند اتوکلاو خشک گردیده و در نتیجه در زمان گردش و کار با آن ، اصطکاک بیشتری ایجاد می کنند و به تدریج باعث گشاد شدن فیبر شبکه و در نهایت شکسته شدن آن می شود . در توربین پوش باتن روغن کاری باید از قسمت جلوی شفت (قسمتی که فرز قرار می گیرد) به منظور دوام بیشتر و حرکت باتن و سریع تر شدن حرکت پیستونی باتن انجام گیرد.

  •  عدم استفاده از فرز های مستهلک و تاب دار:

زیرا این فرز ها به دلیل عدم امکان برش مناسب در حین تراش باعث افزایش فشار دست دندان پزشک به فرز و در نهایت منجر به آسیب بلبرینگ کارتریج می گردد . همچنین فرز های تاب دار باعث عدم چرخش کارتریج حول محور ، آسیب دندان بیمار و کارتریج توربین می شود. عدم نصب صحیح و جاگذاری فرز تا انتها بر روی توربین باعث چرخش فرز خارج از مرکز ، شکسته شدن بلبرینگ ، اعمال فشار به شفت (سه نظام) توربین و در نتیجه شل شدن شفت در مدت زمان کوتاه می شود .

  • رفع انسداد مجاری آب و هوا توربین با استفاده از سوند مخصوص:

استفاده از فایل یا سوند غیراستاندارد باعث انحراف دهانه مجاری و در نتیجه عدم پاشش آب خروجی به فرز می شود .

  •  استریل توربین پوش باتن:

برای استریل نمودن توربین می بایست از اتوکلاو استفاده شود . برای این کار ابتدا توربین را روغن کاری و سپس داخل بسته استریل و در نهایت داخل اتوکلاو قرار دهید . هرگز از مواد ضدعفونی برای استریل نمودن توربین استفاده نکنید زیرا این کار باعث آسیب کارتریج توربین می گردد.

  • جلوگیری از آسیب و ضربه به هد:

یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری توربین جلوگیری از آسیب و ضربه به هد توربین است زیرا این اتفاق نیز باعث اختلال در عملکرد کارتریج می شود

  • تخلیه هوای کمپرسور هوا و نصب فیلتر هوا :

تخلیه هوای کمپرسور هوا به صورت هفتگی و همچنین نصب فیلتر هوا با قابلیت جذب رطوبت بر روی کمپرسور ، در ارسال هوای خشک و تمیز به توربین موثر می باشد.

ویژگی های توربین پوش باتن دو سوراخ فیروزدنتال

• دارای بلبرینگ سرامیکی باردن انگلیس
• سرعت 360 هزار دور در دقیقه

 

محصولات مشابه با توربین پوش باتن دو سوراخ فیروزدنتال :

توربین آچاری کوپلینگ دار ناکامورا دنتال

توربین پوش باتن دو سوراخ DTE

توربین آچاری چهار سوراخ کوپلینگ دار هد کوچک TC80qm