توربين فايبر اپتيك فارو FARO

شناسه محصول: I10054

معرفی اجمالی محصول

• ساخت كشور ايتاليا
• مجهز به سيستم كوپلينگ ٤سوراخ
• همراه با 6 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش

20 People watching this product now!

معرفی محصول

. بررسی توربین فایبر اپتیک فارو FARO :

بررسی توربین فایبر اپتیک فارو FARO:

توربین وسيله‌ای است که برای تراش و پاک کردن پوسیدگی استفاده می شود و اساس کار آن بر اساس حرکت و عبور هوا و در نتیجه به گردش در آمدن کاتریج و سپس چرخیدن فرز تراش می‌ باشد. توربین ، از پرکاربردترین وسیله ها در هر مطب دندان‌پزشکی بوده و سرعتی معادل 350000 الی 400000 دور در دقیقه دارد . در این مقاله به معرفی و بررسی توربین فایبر اپتیک فارو FARO می پردازیم.

کاربرد توربین‌ های دندانپزشکی : 

توربین‌های دندانپزشکی در مواردی که مقاومت بالایی در برابر درمان وجود داشته باشد ، برای مثال در خارج کردن بافت سخت مینا یا ماده مصنوعی از دندان ، کاربرد دارند. در چنین مواردی می‌توان از هندپیس‌ های کنترا انگل نیز استفاده نمود. با این حال توربین‌ها در مقایسه با این تجهیزات اثربخشی بسیار بیشتری را نشان می‌ دهند. توربین فایبر اپتیک فارو FARO یکی از تجهیزات دندانپزشکی و از ابزارهای چرخنده هستند که انواع مختلفی دارند و با سرعت بالا عمل می کنند .

نگهداری از انواع توربین دندانپزشکی :

با توجه به هزینه های سنگین تجهیزات دندانپزشکی باید برای حفظ و نگهداری آنها اهمیت زیادی قائل باشیم ، تا از میزان خسارات را به صفر و یا حداقل برسانیم. در این میان انتخاب محصول و برند مناسب بسیار مهم است. در این مقاله ( توربین فایبر اپتیک فارو FARO ) نیز سعی داشته ایم که برند معتبر و با کیفیتی را بررسی کنیم.

  • روغن کاری انواع توربین دندانپزشکی :

باید قبل و بعد از اتوکلاو، روغن کاری توربین دندانپزشکی انجام شود. برای دوام و ماندگاری بیشتر و سرعت حرکت پیستونی، روغن کاری از قسمت جلو شفت و یا همان قسمتی که فرز درون توربین قرار می گیرد ، انجام شود.

سعی کنید از اسپری های مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. لازم به ذکر است که روغن کاری نامناسب و یا روغن کاری بیش از اندازه باعث خراب شدن توربین دندان پزشکی می شود.

  • فرزهای مناسب برای انواع توربین دندانپزشکی :

هرگز از فرزهای نامناسب، کهنه و تاب دار استفاده نکنید. زیرا حین انجام کار به دلیل عدم امکان برش مناسب، باعث افزایش فشار دست دندانپزشک به فرز شده و بلبرینگ کاتریج آسیب خواهد دید. علاوه بر آن فرز تاب دار از آنجا که باعث عدم چرخش کاتریج دور محور می شود، موجب آسیب به دندان بیمار نیز خواهد شد.

  •  فشار هوای انواع توربین دندانپزشکی :

فشار هوای توربین باید 2.3 بار باشد ، در صورتی که فشار هوا بیشتر باشد در کمترین زمان شکستن بلبرینگ ها و آسیب شفت و پروانه را شاهد خواهیم بود. همچنین سرعت گردش انواع توربین دندانپزشکی ، معادل 370 الی 380 هزار دور در دقیقه (RPM)، فشار هوای 2.3 بار جهت تراش مطلوب، مناسب است و افزایش بیش از حد سبب آسیب به کارتریج می گردد.

  • رفع گرفتگی مجاری آب و هوای انواع توربین دندانپزشکی :

برای رفع گرفتگی مجاری آب و هوای انواع توربین دندانپزشکی از سوند مخصوص این کار استفاده کنید. استفاده از فایل یا سوند نامناسب و غیر استاندارد، باعث انحراف دهانه و عدم پاشش آب خروجی به فرز می شود.

  • استریل و ضدعفونی کردن انواع توربین دندانپزشکی :

برای استریل و ضدعفونی انواع توربین دندان پزشکی از اتوکلاو استفاده کنید. (ابتدا توربین را روغن کاری کرده و بعد داخل بسته استریل گذاشته و درانتها داخل اتوکلاو قرار دهید.) همچنین توربین ها و هندپیس های دندانپزشکی را هرگز درون مواد ضدعفونی کننده قرار ندهید، زیرا موجب آسیب کارتریج می شود. بهتر است از محلول های ضدعفونی کننده استاندارد و باکیفیت استفاده شود ، زیرا از خورندگی دستگاه و تجهیزات جلوگیری می شود و هم استانداردهای ضدعفونی وکنترل عفونت را به همراه دارد.

  • محافظت در برابر ضربه:

همیشه حین کار با انواع توربین دندانپزشکی و یا در هنگام تمیزکاری انواع هندپیس دندانپزشکی از هرگونه ضربه به هد جلوگیری شود . معیوب شدن هد ناشی از ضربه ، سبب اختلال در عملکرد کارتریج می گردد.

  • بدنه توربینهای دندانپزشکی:

قسمت های خارجی دستگاه را از لحاظ پاکیزگی و شرایط فیزیکی مناسب بررسی کنید و مطمئن شوید بدنه سالم بوده و سخت افزار های مونتاژ شده -از قبیل پیچ ها و اتصالات- در جای خود وجود داشته و محکم هستند و خرابی فیزیکی و یا ایراد جدی وجود ندارد.

فایبر اپتیک چیست؟

اینسترومنت های دندانپزشکی برای تامین نور کافی در داخل دهان ، سیستم های مختلفی را دارا هستند. سیستم فایبر اپتیک معتبر ترین و بروز ترین سیستم های تامین نور در اینسترومنت ها است ؛ چرا که ال ای دی رایج به دلیل حضور خود ال ای دی در نزدیک هد ، بسیار آسیب پذیر است. اما در سیستم فایبر اپتیک ، منبع نور با فاصله مناسب از هد قرار دارد و فیبر های نوری وظیفه انتقال نور و تابش نور را به محل مورد نظر به عهده دارد. همچنین تعویض منبع نور سوخته به راحتی صورت می گیرد. ضمنا به هیچ عنوان سوختگی به دلیل آب خوردگی صورت نمی پذیرد. در کل سیستم فایبر اپتیک لوکس نوری مناسب، طول عمر بیشتری را به ارمغان می آورد.

در سیستم فایبر اپتیک ، امکان تنظیم لوکس خروجی نور، عدم وجود سایه در سیستم LED فایبر اپتیک بر خلاف هندپیس های ژنراتور داخلی دار، امکان سهولت بابت استریل با اتوکلاو ووزن کمتر هندپیس ها به دلیل نبودن ژنراتور داخلی ، وجود دارد . (شدت نور اپتیکال توربین فایبر اپتیک تا 25000 Lux می باشد.)

چراغ توربین فایبر اپتیک:

در انتخاب توربین دندان‌پزشکی بسیار مهم است که از وجود نور کافی برای دیدن محیط کار اطمینان حاصل شود . پیش تر از چراغ‌های هالوژنی برای این کار استفاده می‌شد ؛ اما امروزه و با روی کار آمدن فناوری LED ، کاربرد این نوع ابزار روشنایی بر دیگر روش‌های جایگزین پیشی گرفته است . چراغ LED توان بالا و ماندگاری بیشتری در مقایسه با دیگر چراغ‌های توربین داشته و با توجه به سفید بودن نور آن، دیدی واقع‌ گرایانه و فاقد سایه را از محیط کار توربین به دست می‌دهد.

ویژگی های توربین فایبر اپتیک فارو FARO :

. ساخت کشور ایتالیا

. چهار سوراخه فایبر اپتیک

. مجهز به سیستم کوپلینگ 4 سوراخ

. دارای چراغ

. وزن : 85 گرم

. ابعاد هد :   قطر هد (12.5 میلی متر) ، ارتفاع هد (15 میلی متر)

. توربین فایبر اپتیک فارو دارای سیستم عدم برگشت بزاق به داخل هد ، به جهت جلوگیری از انتقال عفونت از یک بیمار به بیمار دیگر می باشد.

. سرعت چرخش 330,000 تا 360,000 دور در دقیقه

. دارای بلبرینگ سرامیکی ایتالیایی (گرید A)

. اسپری 4 سوراخه

. شدت نور اپتیکال تا 25000 Lux

. قابلیت اتوکلاو دارد

. دارای کیفیت فوق العاده بالا

برای خرید توربین فایبر اپتیک فارو FARO می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

محصولات مشابه :

توربین دندانپزشکی

توربين فايبراپتيک چهار سوراخ فونيكس PB3-M4